Overslaan en naar de inhoud gaan

Mondiaal crm-programma Unilever Food Solutions

Unilever Food Solutions wil een mondiaal crm-programma ontwikkelen om ‘relevanter te communiceren met koks wereldwijd.’ De eerste pilot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever Food Solutions wil effectiever communiceren met haar klanten, meestal chef-koks in keukens en restaurants.

related partner content for mobile comes here

‘Meestal gebeurt dat via het laten proeven van onze producten of te laten zien hoe ze bereid worden’, zegt Joris Broekmans, senior-manager New Demand Creation bij Unilever Food Solutions. ‘Naast het werk van de accountmanagers die dat doen willen we nu zoeken naar nieuwe manieren om onze klanten te informeren en binden. We zien CRM als een effectieve aanvulling daarvoor en kijken nu wat er op dat gebied mogelijk is.’

Daarvoor wordt er nu een pilot gehouden in Turkije om te kijken hoe de koks daar met de producten Unilever Food Solutions bereikt kunnen worden. Bij succes kan de pilot gefaseerd worden uitgebreid naar ruim 55 landen.

Unilever wordt hierbij bijgestaan en geadviseerd door 2organize, een bureau dat zich richt op marketing en automation. Het verwerkt en analyseert nu de lokale ervaringen die worden opgedaan in Turkije.

Lars Crama, Business Development Director bij 2organize. ‘Dat kan om verschillende dingen gaan. Een van de onderzoeken bijvoorbeeld was gericht op de vraag of kortingsacties een goed instrument zijn in Turkije. Het bleek van niet.’

Met dit soort resultaten hoopt Crama meer inzicht te krijgen in hoe de crm van Unilever Food Solutions zich op de lokale markten kan richten. ‘Later moet dit leiden tot modellen om de
marketing performance wereldwijd te verbeteren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in