Mobiele aankopen of online aankopen via de mobiel?
Het komt goed overeen met de geluiden die ik uit de markt hoor. Een grote Amerikaanse schoenfabrikant kon mij in juni 2011 vertellen dat maarliefst 8% van hun online aankopen toen al via de iPad werd veroorzaakt. De iPad 1 was toen pas net een jaartje op markt.
Veel van deze mobiele aankopen vallen eigenlijk onder de noemer: "online aankopen via een connected mobiel device" en niet zozeer onder mobiele betalingen. De meeste online retailers hebben immers geen mobile shop en mobiele betalings mogelijkheden. Ze hebben dus de 'mazzel' dat consumenten via de tablet of smartphone hun website bezoeken en bestellen. Vooral op de smartphone wordt het de koopwillige consument momenteel nog niet makkelijk of zelfs onmogelijk gemaakt om mobiel aankopen te doen. Ik ben zelf al enkele malen afgehaakt omdat ik er niet in slaagde om door het klantregistratieformulier te komen.
Komende maanden zullen heel wat online retailers mobile shops lanceren (in app vorm of via een mobiele website). Ook zal mobiel betalen via iDeal dit jaar eindelijk worden gelanceerd. Terwijl 2010 de doorbraak van de Smartphone is geweest, zal 2012 de doorbraak Mobile Shopping betekenen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMobile Marketing Nederland 2012
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid