Michael Rubenstein (AppNexus): ‘De markt voor mobile is programmatic first'
Michael Rubenstein: ‘De markt voor mobile is “programmatic first” omdat het niet afgeremd wordt, of gehinderd door enige vorm van historie. Op 30 oktober werd de lancering van Millenial Media (waar AppNexus mee samenwerkt, RM) in Europa aangekondigd. Het is heel significant want het is waar consumenten zijn vandaag de dag. En het is een fantastisch advertentiemedium, omdat het heel erg persoonlijk is.
De impact is groot als je daar een boodschap op door krijgt. In de USA groeit de mobiele markt heel erg snel, een giga markt. In Europa gaat het wat langzamer. Niet omdat de consumenten er hier niet zitten, dat is wel zo, misschien zelfs wel meer dan in de States. Er is zo gigantisch veel vrije advertentieruimte op mobiele telefoons, dat is ongelofelijk. De uitdaging is, de buyers bij de agencies hebben hun buying gewoonten nog niet aangepast aan de nieuwe mogelijkheden. Ze moeten nog opschalen. En dat gaat hier de komende twee jaar ook gebeuren.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid