Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Met Coen & Sander gaat Radio 538 uitlopen op de concurrentie'

Welke consequenties heeft de overstap van de dj’s voor NPO 3FM en Radio 538?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NPO 3FM-dj’s Coen Swijnenberg en Sander Lantinga stappen dit najaar over naar het commerciële Radio 538. De populaire Coen en Sander Show is nu nog elke werkdag vanaf 16.00 uur te horen op de publieke zender, maar na de zomer komen zijn bij Radio 538 op de plek van Ruud de Wild.

NPO 3FM is in de belangrijkste adverteerdersgroep 20-49 nu nog , mede dankzij het middagprogramma van het BNN-duo. Wat betekent de overstap voor marktaandelen en de adverteerdersmarkt?

Ruud de Langen, ceo Mindshare
‘Het lijkt me duidelijk dat Radio 538 inzet op het marktleiderschap 20-49 jaar. Coen & Sander kunnen daar beter aan bijdragen dan Ruud de Wild. In 20-49 jaar scoren ze bijna 10 procent meer marktaandeel en in 20-34 jarigen zelfs 25 procent meer. Deze aanwas aan de onderkant is heel belangrijk voor Radio 538 om niet te oud te worden. Dus ze worden met deze zet jonger en waarschijnlijk marktleider. Exit Ruud de Wild.

Verder hebben Coen en Sander een veel mannelijker profiel. Dat blijkt ook uit de Nielsen-cijfers. Twee van de drie categorieën die veel adverteren zijn toch wel op mannen gefocust: transport en financiële dienstverlening.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in