Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers hopen op betere emotionele targeting in online advertising

De meerderheid van marketingbeslissers in de VS zou meer budget besteden aan digital branding campagnes, als deze campagnes effectiever…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo zegt Millward Brown Digital, dat 300 digitale marketeers over hun vakgebied. Dat deed het bureau in opdracht van social advertisingplatform MediaBrix.

related partner content for mobile comes here

30 procent gelooft dat programmatic buying leidt tot nog meer negatieve ervaringen bij consumenten, schade berokkent aan de brand loyalty of anderszins negatieve invloed heeft op brandingdoelen.
Een van de grootste zorgen die respondenten uiten over programmatic buying: hoe men de digitale uitingen hierop kan verbeteren. 37 procent heeft ook grote zorgen over bannerblindheid.

Toch denkt 81 procent dat bannerblindheid (wanneer consumenten online banners bewust of onbewust negeren) te verminderen als men zich meer richt op emotionele triggers.
‘Programmatic buying heeft inmiddels een plek verworven in digitale media, maar de sector heeft nog geen oplossing voor kwaliteit en effectiviteit’, zegt MediaBrix: ‘Tot die tijd is een naadloze integratie van advertenties tijdens emotionele momenten de meest effectieve vorm van advertising.’

Brandingdoeleinden
In hetzelfde onderzoek is dat 51 procent van de digitale marketeers social media advertenties als effectiefste advertising format beschouwt.

Dus nog voor native advertising (46%), email (36%),betaalde zoekmachinemarketing (23%), mobile internet (23%) en emotioneel getargete in-game ads (20%). Programmatic en text-messaging worden genoemd door respectievelijk 18% en 12%.
Animo voor e-mailmarketing lijkt laag volgens dit onderzoek, maar de respondenten werd naar de effectiefste digitale advertisingformats voor brandingdoeleinden.

Voornaamste brandingdoeleinden volgens de respondenten: de promotie van producten/diensten (62%), vergroten aankoopintentie (57%) en promoten website of mobile app (47%).

Bronnen: MediaBrix, Millward Brown Digital, AdWeek, Marketing Charts, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in