Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Korting op uitjes is belangrijk voor Nederlanders’

Voor de meeste vrijetijdsactiviteiten oriënteren Nederlanders zich pas een week van tevoren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PostNL deed samen met Cendris onderzoek naar hoe mensen bepalen hoe ze vrije tijd besteden.  

related partner content for mobile comes here

Meer dan de helft van de respondenten wil wachten met het kopen van tickets totdat er een kortingsactie is.

Kortingsacties ontvangt men het liefst via e-mail (75 procent). Ongeveer 20 procent wil deze kortingsacties (ook) per post ontvangen.

Opvallend is volgens PostNL dat minder dan 10 procent van de respondenten ze wil ontvangen via sociale media of via een app op hun smartphone of tablet.   

De meeste mensen oriënteren zich voor vrijetijdsactiviteiten online, 18 procent door te praten met familie, vrienden en/of kennissen.

Snel en makkelijk

Voor korte uitjes oriënteren mensen zich vaak minder dan een week van tevoren en bijna de helft van de respondenten boekt tickets ook minder dan een week van tevoren of op de dag zelf. Voor een activiteit van een dag wordt meer tijd genomen, vaak een maand of langer. De meerderheid van de respondenten oriënteert zich online, omdat dit snel en makkelijk is en relevante informatie oplevert.

Een klein deel van de respondenten gebruikt ook persoonlijke informatie (betrouwbaar) of reageert op een aanbieding per e-mail, zeker als deze relevant en goed getimed zijn. Mensen kopen tickets het meest op de locatie zelf (32 procent), via de website van de organisatie van de activiteit (27 procent) of via een ticketveiling- of bestelsite (16 procent).

Digitale nieuwsbrief

De digitale nieuwsbrief is veruit het meest gebruikte en gewenste kanaal om op de hoogte te blijven van nieuws en tips, gevolgd door de website van de aanbieder.

Een derde van de respondenten wordt helemaal niet op de hoogte gehouden.

Dat is opvallend, vindt PostNL, omdat slechts 20 procent zegt geen informatie te willen ontvangen. Informatie over aanbiedingen ontvangen we het liefst één keer per maand. Ruim 20 procent van de respondenten wil ook graag wekelijks informatie over aanbiedingen ontvangen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in