Overslaan en naar de inhoud gaan

Inside the industry visit: Koen de Groot (Red Urban)

Ronnie Overgoor interviewde voor de online serie Inside the Industry Koen de Groot, managing director bij Red Urban, over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

interviewde voor de online serie Koen de Groot, managing director bij Red Urban, over de digitalisering van het vak. ‘Er bestaat nog steeds een scheiding tussen on- en offline bureaus, en nee, de adverteerder loopt niet achter.’

related partner content for mobile comes here

Volgens de Groot wordt het verschil tussen traditionele bureaus en digitale bureaus steeds kleiner. Toch is er nog steeds sprake van on- en offline. ‘Wat je wel ziet is dat de rollen aan het verschuiven zijn. Wij worden steeds vaker gevraagd een centale rol te spelen op campagneniveau.’ Als voorbeeld noemt de Groot de co-creatie campagne die zijn bureau maakte voor Lays, vorig jaar.

Traditionele bureaus zullen dat ontkennen, die zullen zeggen dat ze online allang in huis hebben... De Groot: ‘Traditionele bureaus hebben nog steeds teveel kennis van externen nodig om deze rol te kunnen vervullen.’

Bestaan er nog fullservice bureaus? ‘Nee, en je kunt je zelfs afvragen of er nog full service digital bureaus zijn. Dat vinden we een lastige kwestie. Je moet jezelf de vraag stellen “wat is digital en hoort daar allemaal bij”. We hebben bijvoorbeeld nog niet de track record voor mobile die we zouden willen hebben, en aan location based zit een hele nieuwe technologie vast. De vraag is steeds: stappen we er in of laten we iemand anders eerst een paar cases bouwen, zodat er een fundament ontstaat waarop we verder kunnen?’

‘We claimen geen frontrunner te zijn, maar zijn er wel steeds snel bij. Dat wordt ook door klanten aan ons gevraagd. Klanten lopen hierin niet achter.’

Mediabureaus missen passie

De Groot: ‘In zijn algemeenheid heb ik geen hoge pet op van mediabureaus. Wel van enkele personen die er rondlopen. Wat ik echt mis bij mediabureaus is de passie voor het mediavak, en daarom vallen de personen die dat wel hebben -en het in de projecten duwen- extra op.’

De uitzendingen zijn ook te zien op en daarna in terug te vinden op Marketingonline.

Thema’s die nog op stapel staan, zijn: creativiteit online en de meetbaarheid van online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in