Industriële toeleveranciers niet zichtbaar online


Industriële inkopers zoeken steeds meer hun heil op het web en maken minder gebruik van de oude kanalen voor koop en verkoop van industriële goederen, zoals beurzen, vertegenwoordigers en catalogi. Hun toeleveranciers springen daar nog te weinig op in, aldus GlobalSpec, een bedrijf dat verticale zoekmachines ontwikkelt voor specifieke branches en sectoren.
Het bedrijf deed onderzoek naar de onkooptechnieken en verkoopkanalen in de industriesector en vond uit dat 73 procent van de industriële inkopers tegenwoordig gebruik maakt van zoekmachines en/of online directories om aanbiedingen te vinden. Zoekopdrachten worden daarmee vaker ingezet dan tips van collega’s, salescalls, vakbladen en DM.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Internet wordt met name ingezet om tijd te besparen, daarnaast zijn inkopers (toch vaak ingenieurs en techneuten) uit hoofde van hun professie al voortdurend online op zoek naar nieuws en informatie.
Daarentegen vindt de doelgroep e-commerce niet heel erg belangrijk; een website dient met name de juiste content te geven, maar de aankoop zelf hoeft niet online te gebeuren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid