Overslaan en naar de inhoud gaan

Industriële toeleveranciers niet zichtbaar online

Distributeurs en toelevanaciers van industriele materialen en diensten zijn online nog slecht vindbaar, terwijl inkopers juist op internet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Industriële inkopers zoeken steeds meer hun heil op het web en maken minder gebruik van de oude kanalen voor koop en verkoop van industriële goederen, zoals beurzen, vertegenwoordigers en catalogi. Hun toeleveranciers springen daar nog te weinig op in, aldus GlobalSpec, een bedrijf dat verticale zoekmachines ontwikkelt voor specifieke branches en sectoren.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf deed onderzoek naar de onkooptechnieken en verkoopkanalen in de industriesector en vond uit dat 73 procent van de industriële inkopers tegenwoordig gebruik maakt van zoekmachines en/of online directories om aanbiedingen te vinden. Zoekopdrachten worden daarmee vaker ingezet dan tips van collega’s, salescalls, vakbladen en DM.

Internet wordt met name ingezet om tijd te besparen, daarnaast zijn inkopers (toch vaak ingenieurs en techneuten) uit hoofde van hun professie al voortdurend online op zoek naar nieuws en informatie.
Daarentegen vindt de doelgroep e-commerce niet heel erg belangrijk; een website dient met name de juiste content te geven, maar de aankoop zelf hoeft niet online te gebeuren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in