Heineken opnieuw sponsor Champions League


Volgens het contract krijgt de bierbrouwer voor het eerst ook de digitale rechten van het voetbalevenement, aldus Heineken op de eigen website.
De sponsoring strekt zich naast de televisierechten nu ook uit rond de herhalingen van de wedstrijden via de website van de Uefa. Verder heeft de brouwer het exclusieve recht content te leveren voor social media sites als Facebook en YouTube. De sponsoring was tot nu beperkt tot televisie, maar gaat de komende drie jaar ook voor deze digitale platforms gelden. Financiële details rond het sponsorcontract zijn niet bekendgemaakt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHeineken is al zes jaar sponsor van de Champions League, dat ruim 4 miljard tv-kijkers trekt in 220 landen. In het nieuwe contract is nu ook Duitsland opgenomen, dat voorheen was uitgesloten. Maar het land ontwikkelt zich tot snel groeiende markt voor de bierbrouwer. Onderdeel van de deal is verder dat Heineken als enige sponsor reclametijd krijgt in zogeheten tv-bumpers, waarbij de merknaam enkele seconden te zien is voor het begin van de wedstrijden. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid