Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken opnieuw sponsor Champions League

Heineken heeft zijn sponsorcontract met de Europese voetbalbond Uefa over de Champions League met drie jaar verlengd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het contract krijgt de bierbrouwer voor het eerst ook de digitale rechten van het voetbalevenement, aldus Heineken op de .

related partner content for mobile comes here

De sponsoring strekt zich naast de televisierechten nu ook uit rond de herhalingen van de wedstrijden via de website van de Uefa. Verder heeft de brouwer het exclusieve recht content te leveren voor social media sites als Facebook en YouTube. De sponsoring was tot nu beperkt tot televisie, maar gaat de komende drie jaar ook voor deze digitale platforms gelden. Financiële details rond het sponsorcontract zijn niet bekendgemaakt.

Heineken is al zes jaar sponsor van de Champions League, dat ruim 4 miljard tv-kijkers trekt in 220 landen. In het nieuwe contract is nu ook Duitsland opgenomen, dat voorheen was uitgesloten. Maar het land ontwikkelt zich tot snel groeiende markt voor de bierbrouwer. Onderdeel van de deal is verder dat Heineken als enige sponsor reclametijd krijgt in zogeheten tv-bumpers, waarbij de merknaam enkele seconden te zien is voor het begin van de wedstrijden. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in