Overslaan en naar de inhoud gaan

Groot Accenten voor Bavaria, Alfred en Interpolis

N=5 sleept de meeste Accenten binnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoofdwinnaars van de San dit jaar zijn Bavaria (Adverteerder van het Jaar), Alfred (Bureau van het Jaar) en Interpolis (Consistent Accent).

related partner content for mobile comes here

Bavaria werd beloond voor het succesvol vormgeven van de rol als ‘challenger’ in de biermarkt. Dat deed het onder meer een grootscheepse aanpassing van het design, het voortzetten van Bavaria City Racing, het nieuw leven inblazen van het alcoholvrij segment en met de meest succesvolle WK-inhaker: de Dutch Dress. Bavaria was dit jaar ook nog goed voor Accenten in de categorieën Fast Moving en Geïntegreerde Communicatie.

Alfred werd bekroond voor het maken van keuzes. Het bureau richt zich volgens de jury op het maken van goede reclamecampagnes maken zonder versnippering. Daar is Alfred goed in. Dat heeft zich vertaald in 20 pct omzetgroei, zeven nieuwe opdrachtgevers en groei over de grens (Lowe@Alfred). Alfred won daarnaast een Accent met Pietertje, voor Unilever / Calvé Pindakaas.

Interpolis kreeg het Consistent Accent omdat het trouw bleef aan het besluit dat het tien jaar geleden nam: vasthouden aan de propositie ‘Glashelder’. De consistentie van Interpolis gaat verder dan de consequent doorgevoerde huisstijlkleur (aqua). Voor de (marketing)communicatie stelde Interpolis samen met FHV/BBDO (een samenwerking van tien jaar: ook consistent!) een afvinklijstje op: Eenvoud, duidelijk en laagdrempelig. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. De verzekeraar ontving ook nog een Accent in de categorie Dienstverlening Financieel.

Bureau N=5 haalde dit jaar de meeste Accenten binnen, namelijk zes. San-voorzitter Jan Paul van Heemskerk: ‘N=5 blijft het structureel goed doen voor zijn klanten. Twee jaar geleden stond het bureau op de shortlist, vorig jaar werd N=5 Bureau van het Jaar en nu krijgen ze onder andere een Accent voor het nieuwe account, de Rabobank. Ze laten wederom zien dat ze een gedreven organisatie zijn.’

Andere bureaus met meerdere bekroningen zijn FHV/BBDO (5 Accenten), Publicis (4) en Selmore (3). Lay’s (Retail en Geïntegreerde Communicatie) en Sire (Non-profit/overheid en Geïntegreerde Communicatie) werden ieder met twee Accenten bekroond. Net als Bavaria (zie tweede alinea).

Naar aanleiding van reacties van oplettende lezers (dank allen!) is dit artikel aangepast en aangevuld. Er ontstond verwarring over wanneer een Accent geteld wordt voor het totaal. De San-organisatie beloont het inzendende bureau en adverteerder met een Accent. Alle ‘medewerkende bureaus’ ontvangen niet direct een Accent en worden niet meegeteld voor het totaal. Dat neemt echter niet weg dat ook die bureaus een vermelding waard zijn. Alle bureaus worden in het totaaloverzicht hieronder en in het blad genoemd. Tevens kunnen ‘medewerkende bureaus’ een Accent aanvragen bij de San-organisatie.

Hieronder een opsomming van alle 36 uitgereikte Accenten. Meer uitgebreide verslaggeving over de San Accenten in Adformatie van deze week.

Business-to-Business
– Klant: DAS. Bureau: N=5
Interbest Six Word Story Schrijfwedstrijd – Klant: Interbest. Bureau: Being There.
Fuel Duel – Klant: Mercedes-Benz Nederland Bedrijfswagens. Bureaus: N=5, MCR.
– Klant: Philips Lighting. Bureaus: Red Urban, Bovil DDB, Imago Reclame.

Corporate
– Klant: ING. Bureau: Leukwerkt Worldwide.
– Klant: Nuon. Bureau: N=5.
Meer winnen dan de wedstrijd – Klant: Rabobank Nederland. Bureau: N=5.
Iedereen heeft iets met Randstad – Klant: Randstad Nederland. Bureau: Publicis.

Dienstverlening
. – Klant: Beter Horen. Bureau: N=5.
– Klant: Hi. Bureaus: FHV BBDO, Red Urban, Winkelman & van Hessen, De Werkvloer, Mindshare, Brandfighters.
– Klant: Hogeschool Inholland. Bureau: Red Urban.
De Herinneringsminuut 2010 – Klant: Yarden. Bureaus: Lemz, Endemol.

Dienstverlening Financieel
– Klant: Interpolis. Bureaus: FHV BBDO, OMD Nederland, Hit-PR.
– Klant: Triodos Bank. Bureau: Dawn.

Durables
– Klant: BMW Nederland. Bureaus: UbachsWisbrun/JWT, Readershouse Brand Media.
. – Klant: Saab Nederland. Bureaus: Doorn & Roos, Studio Prins.
– Klant: Pon's Automobielhandel (Volkswagen). Bureau: ACHTUNG!

Fast Moving
– Klant: Bavaria. Bureaus: Selmore, ACHTUNG!, X-Ingredient, Erikpas.nl, Don't Tell Mumm, Supertrash.
– Klant: Unilever (Calvé Pindakaas). Bureau: Alfred.
. Klant: H.J. Heinz. Bureaus: Groen &Kool, Mobile Generation.
– Klant: Lay's. Bureaus: FHV BBDO, Red Urban, RTL, TBWA\Busted, Proud Design, OMD, Masmedia, 3MO, Aorta, Walkers.

Geïntegreerde Communicatie
– Klant: Bavaria. Bureaus: Selmore, ACHTUNG!, X-Ingredient, Erikpas.nl, Don't Tell Mumm, Supertrash.
– Klant: Lay's. Bureaus: FHV BBDO, Red Urban, RTL, TBWA\Busted, Proud Design, OMD, Masmedia, 3MO, Aorta, Walkers.
– Klant: SIRE. Bureau: Publicis.

Non-Profit Overheid
– Klant: Kika. Bureau: Publicis.
– Klant: Nationale Hoorstichting, TMF. Bureau: MTV Networks.
– Klant: SIRE. Bureau: Publicis.
VVD ZEKER NU – Klant: VVD. Bureau: XXS.

Personeel
Houthoff Buruma The Game – Klant: Houthoff Buruma. Bureaus: Ranj Serious Games, Houthoff Buruma.
NS Talent Clinic – Klant: NS. Bureau: Co Unlimited.
– Klant: Productschap Tuinbouw. Bureaus: N=5, KONG, MTV Networks, Exprtease.

Retail
– Klant: De Bijenkorf. Bureaus: Selmore, Selmore Lynx.
– Klant: HEMA. Bureaus: DOOM&DICKSON, JUMP.
– Klant: Jumbo Supermarkten. Bureaus: FHV BBDO, VVO2 Retailcommunicatie, Communicatie Team, collega's Jumbo.

Vrije Tijd
Efteling zoekt Drakenstrijders – Klant: Efteling. Bureaus: Commpas/SuperRebel, Netvlies Internetdiensten, Nickelodeon/MTV Networks.
– Klant: NUsport. Bureau: BSUR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in