Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook-game voor K-Swiss

Online bureau Blutarsky (Grey Amsterdam) heeft een Facebook-campagne ontwikkeld voor hun klant K-Swiss. In het spel ‘Slide On’ kun je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online bureau (Grey Amsterdam) heeft een Facebook-campagne ontwikkeld voor hun klant K-Swiss. In het spel ‘’ kun je de Franse toptennisser Gaël Monfils - beter bekend als Sliderman - uitdagen voor een potje virtueel tennis.

related partner content for mobile comes here

Met deze app wordt invulling gegeven aan het sponsorship van Gaël Monfils door K-Swiss.

Peter Hoekstra van Blutarsky: ‘Doorgaans wordt er - als het gaat om activatie richting consumenten - vrij weinig met sponsoring gedaan: wij hopen hiermee te laten zien dat het niet ophoudt bij het dragen van kleding alleen, maar dat je je ambassadeur op veel creatievere manieren kunt inzetten voor je merk.'

Volgens Hoekstra benadrukt het spel de positieve punten van het product. ‘In de gameplay zitten enkele features verstopt die de consument iets leren over de kwaliteit van de schoen.’
De makers hebben zich bij het ontwerp laten inspireren door Pong, de eerste videogame ter wereld.

De game is het centrale onderdeel van een internationale geïntegreerde marketingcampagne. Zo zal de game offline worden gepromoot met printadvertenties waarin Monfils de hoofdrol speelt. Ook is gepland dat Monfils tijdens toernooien zoals Roland Garros een shirt zal dragen waarop naar de actie wordt verwezen.

Slide On kan tot eind augustus worden gespeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in