Overslaan en naar de inhoud gaan

Havas Lemz maakt spraakmakende campagne voor Aidsfonds

Bureau brengt het virus tot leven
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Op Wereld Aids Dag (1 december) lanceerden Havas Lemz en het Aidsfonds een campagne rondom hiv. Volgens het fonds daalt het aantal nieuwe hiv-infecties niet en in sommige landen stijgt het zelfs fors. Vooral jonge vrouwen worden onevenredig hard getroffen door de epidemie.

related partner content for mobile comes here

Het doel van deze campagne is om de urgentie van de hiv/aids-probleem terug te brengen. Volgens het Aidsfonds denken veel Nederlanders dat het virus onder controle is, maar dat is niet waar. Pierre Bokma geeft het virus in de radio- en tv-spot een stem. Hij legt uit dat hiv steeds meer z’n gang kan gaan.

Spraakmakend

De video werd vaak gedeeld op social media. Journalisten van  vroegen zich af of de feiten uit de reclames (&;het hiv-virus doodt drie keer zoveel mensen als in 1990&;) kloppen. Conclusie: . Maar wat er niet bij wordt vermeld is dat de piek in sterfte alweer 12 jaar geleden was, in 2004.

Credits:

Klant: Wijnand van der Werf (Aidsfonds)

Creatie: Havas Lemz

Video: Addikt

Stem: Pierre Bokma, Angela Groothuizen

Muziek: De Geluiderij

Sound: M-OST, SonicPicnic

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in