Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen reclamedeal Google met Yahoo

Google heeft de reclamedeal met zijn sectorgenoot Yahoo geschrapt omdat het verzet tegen de overeenkomst te groot geworden was. Microsoft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De directe aanleiding voor de beslissing is het dreigement van het Amerikaanse ministerie van Justitie om de deal aan te vechten voor de rechtbank. ziet zich mogelijk alsnog gedwongen op te gaan in Microsoft.

related partner content for mobile comes here

De overeenkomst van afgelopen zomer hield in dat Yahoo advertenties die verkocht waren door , zou plaatsen bij de resultaten van zoekopdrachten op zijn websites. In ruil zou Yahoo een deel van de inkomsten van de reclamebestedingen opstrijken.

Het akkoord kwam er nadat Microsoft vergeefse pogingen ondernam om Yahoo in te lijven. Maar de alliantie tussen de twee stuitte op sterke tegenstand. Veel adverteerders en partners van Google voerden aan dat het akkoord de prijzen voor advertenties sterj zou doen stijgen en Google nog meer controle zou geven op de internetreclamemarkt. Ook de Amerikaanse overheid had ernstige twijfels bij de deal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in