Geen reclamedeal Google met Yahoo
De directe aanleiding voor de beslissing is het dreigement van het Amerikaanse ministerie van Justitie om de deal aan te vechten voor de rechtbank. Yahoo ziet zich mogelijk alsnog gedwongen op te gaan in Microsoft.
De overeenkomst van afgelopen zomer hield in dat Yahoo advertenties die verkocht waren door Google, zou plaatsen bij de resultaten van zoekopdrachten op zijn websites. In ruil zou Yahoo een deel van de inkomsten van de reclamebestedingen opstrijken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet akkoord kwam er nadat Microsoft vergeefse pogingen ondernam om Yahoo in te lijven. Maar de alliantie tussen de twee stuitte op sterke tegenstand. Veel adverteerders en partners van Google voerden aan dat het akkoord de prijzen voor advertenties sterj zou doen stijgen en Google nog meer controle zou geven op de internetreclamemarkt. Ook de Amerikaanse overheid had ernstige twijfels bij de deal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid