Overslaan en naar de inhoud gaan

Ex-TBWA directeur stort zich op word-of-mouth

Thomas Creemers is met Fama Volat een bureau begonnen dat zich richt op word-of-mouth marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Creemers was de afgelopen vijf jaar strategy director en partner bij TBWA\Bovil in Amsterdam en Eindhoven. Daarvoor was hij onder meer oprichter van Busted, het bureau dat hij na vijf jaar Hill & Knowlton begon met marketing-pr als basis. Hij begint Fama Volat met Jeroen Manders en Levi Sars, het creatieve team dat met hem samenwerkte bij TBWA\. De Sars zat eerder bij AGH,  Manders bij Duval Guillaume in Antwerpen.

related partner content for mobile comes here

positioneert zichzelf als een marketing- en activatiebureau dat zich richt op word-of-mouth. De heren denken de formule voor mond-tot-mondreclame te hebben gevonden. Het geheim zit in de combinatie van wetenschap en creativiteit. Volgens Creemers is er in reclame tegenwoordig te weinig aandacht voor onderzoek. ‘Af en toe lijkt het meer een schoonheidswedstrijd voor ideetjes. Wij willen helpen het fundament terug te brengen’, aldus Creemers.

Het nieuwe bureau legt een sterke focus op onderzoek en strategie. Maar ook creativiteit speelt een belangrijke rol, aldus Creemers: &;Ik wil niet dat Fama Volat bekend staat als een saaie onderzoeksclub. Wij willen slimme oplossingen voor het hart en het hoofd maar weten echt wel dat het verschil wordt gemaakt in de onderbuik.&; Fama Volat vestigt zich op Strijp S, het creatieve hart van Eindhoven. Daarnaast heeft het bureau een werk- en ontmoetingsplek in Amsterdam. Het bureau deelt inzichten uit communicatie-onderzoek op het weblog .

Een dat zojuist is verschenen van de Amerikaanse word-of mouth vereniging WOMMA en de Amerikaanse Marketing Associatie (AMA), onderstreept de behoefte aan onderzoek. Marketeers noemen het ontbreken van cijfers die de effectiviteit van WOM-marketing aantonen het belangrijkste obstakel voor de inzet ervan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in