Overslaan en naar de inhoud gaan

Een andere kijk op de zaak

Niet nieuw, maar de discussie en bijbehorende visies op de noodzaak van het marketingvak binnen organisaties blijft interessant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ian Gordon poneert de volgende stelling, die hij nader uitwerkt in een artikel getiteld:

related partner content for mobile comes here

Marketing is too important to the future of every company to avoid prime-time review by the Board of Directors. While few firms would say that marketing does not share time in the spotlight at board meetings, the focus of marketing consideration could generally be elevated.

Hij geeft argumenten om wél te kiezen voor marketeers in de directiekamers, waarbij hij ook enkele suggesties doet om een relatie te houden met de marketinggemeenschap in het bedrijf. Zoals:

? Het organiseren een jaarlijkse marketingbijeenkomst met directie en de marketingstaf.
? Het oprichten van een werkgroep Marketing, waar een directielid voorzitter van is.
? Het ontwikkelen van een marketing dashboard, met enkele meetpunten die periodiek door de directie worden beoordeeld.

Met name het laatste punt is interessant, aangezien je hier uitvoering kan geven aan de accountability van marketing en hiermee haar waarde voor de organisatie kan verhogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in