CannesLions vannacht: creatief dronken worden
Zoals gebruikelijk is de woensdag om te beginnen voor Adformatie. Hun jaarlijkse Oranjeborrel trekt alle netwerkers uit het vak naar het dak van Palais Stéphanie, de plek waar vroeger het Palais des Festivals stond en daarna het Hilton Hotel. Zo bovenop het dak sta je lekker dicht bij de zon waardoor de vroege biertjes snel inslaan. Als je doorgelaten werd, tenminste, want de borrel wordt steeds exclusiever en dat levert bij de creatieve doelgroep zonder toegangsbewijs de meest fantastische smoezen aan de deur op.
Daarna ging de race om kaarten door maar nu voor het feest van Massive Music; al bijna tien jaar hét feest tijdens de CannesLions. De smoezen aan de deur waren door de eerste lading drank van een prijswinnend niveau maar leverde geen entree in LaLaLand op, het thema van dit jaar. Eenmaal binnen kon je dansen, nog meer drinken of zoals bovenstaande bezoeker, skinny dippen en dan naakt door het publiek rennen. Dat vond de beveiliging niet goed dus werd hij naakt op de Boulevard gezet. Eigen schuld.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWie verder nog kon lopen op de Boulevard na de laatste ronde om half drie ging naar de bar van hotel Martinez (en dat waren er nog een paar honderd) om tot zes uur te 'netwerken'.
Dit is de beloning voor een jaar hard werken en prijzen winnen. Iedereen weet dat de reclame-industrie meer prijzen kent dan ieder andere bedrijfstak en dat moet ook. Want inleven in het merk en de dagelijkse problematiek van de hedendaagse marketeer is geen peulenschil. En dan moet je met alle onbegrip van je opdrachtgever nog effectieve reclame maken ook. Terwijl het toch draait om creativiteit? Gelukkig is er op 24 juni weer de uitreiking van de Effie, een initiatief van de BVA. Kijken of daar ook zoveel gedronken wordt...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid