Overslaan en naar de inhoud gaan

EBU wil strengere regels virtuele reclame

De European Broadcasting Union, het verband van Europese publieke omroepen, heeft bij Europese toezichthouders en regeringen aangedrongen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De EBU vindt dat de vorm van zelfregulering die de organisatie vier jaar geleden voorstelde definitief heeft gefaald. De regels zouden vooral paal en perk moeten stellen aan het tijdens sportwedstrijden tonen van reclameborden die daar in werkelijkheid helemaal niet staan. Volgens de EBU gebeurt het regelmatig dat dit soort digitale aanpassingen aan zendsignalen worden toegevoegd zonder dat de uitzendende omroep of de kijker dit weten.

related partner content for mobile comes here

“Er zijn gevallen geweest waarbij elektronisch beelden zijn toegevoegd aan het tv-signaal zonder dat de rechthebbende omroepen daarin werden gekend. Ook hebben we vormen van agressieve virtuele reclame gezien die de aandacht van de kijkers afleidden van waar de uitzending eigenlijk over ging”, aldus de EBU in een verklaring.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in