Overslaan en naar de inhoud gaan

Duidelijke commercial verhoogt merkkoppeling

Duidelijkheid, bekendheid met het merk en de tijd tot merkidentificatie in een commercial hebben de meeste invloed op de merkkoppeling,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Effect Meter is een continue studie die de waardering van commercials in kaart brengt. Merkkoppeling drukt de mate uit waarin de kijker in staat is het juiste merk aan de commercial te koppelen.

related partner content for mobile comes here

Eric Lammerts van Bueren, manager Marktonderzoek bij IP: ‘Op de eerste plaats dient de commercial duidelijk en begrijpelijk te zijn. Denk bijvoorbeeld aan het demonstreren van een product en een aan het product gerelateerde setting van de commercial. Ook is het van belang om in de commercial zo snel mogelijk de merknaam te communiceren. Zo blijkt dat de merkkoppeling het hoogst is als de kijker het merk binnen drie seconden identificeert en wanneer de hoofdboodschap binnen tien seconden wordt gecommuniceerd. ‘
.

Het aanvullende onderzoek op de bestaande IP Commercial Effect Meter is uitgevoerd als afstudeerproject van Jasper Bronner, student aan de Universiteit van Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in