Overslaan en naar de inhoud gaan

Delta Airlines iPad app met 'Glass bottom jet' functie

Nu de meeste vliegtuig maatschappijen al netjes hun boekings-apps redelijk op orde hebben zien wij dat de slag naar “inflight”…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onze ‘eigen’ KLM is wat mij betreft een van de voorlopers op het gebied van goede mobiele toepassingen. Zo hebben zij de afgelopen jaren gewerkt aan het vervaardigen van een zeer goede boekings-app en diverse campagne gedreven apps. Daarnaast heeft de KLM in september vorig jaar een informatie app gelanceerd waarmee een overzicht van het complete inflight entertainment aanbod kan worden bekeken. Wel met de nadruk op overzicht want naast een paar filmtrailers biedt deze app nog geen mogelijkheden om tijdens de vliegreis te genieten van de films op je eigen tablet of telefoon.

related partner content for mobile comes here

Nu heeft Delta Airlines een nieuwe iPad app gelanceerd waarmee zij de eerste stap hebben gezet naar een volledig mobile bedieningsconcept voor, tijdens en na de vliegreis. Waarbij zoals ik dat noem: Amerikaans commercieel is nagedacht over slimme features als een aanbieding voor het upgraden van je vlucht op de dag van vertrek of het toevoegen van betaald wi-fi voor tijdens de vlucht. Een van de meest opvallende snufjes is ‘the glass bottom jet feature’, waarmee je doormiddel van een GPS tracking simulatie op je iPad niet alleen ziet waar en hoe snel je vliegt maar ook landmarks en boodschappen die via social netwerken zijn achter gelaten op die plaatsen. Als bijvoorbeeld een bekende via Facebook places op een van die plaatsen waar jij overheen vliegt heeft ingecheckt en een bericht heeft achtergelaten dan zie je dat. Delta Airlines laat in elk geval zien dat zij het ontwikkelen van inflight mobile services belangrijk vinden voor de 160 miljoen passagiers die zij per jaar vervoeren. Er is nog zo veel mogelijk op dit gebied waarbij met name de inflight verkopen een nieuwe impuls kunnen krijgen. Denk hierbij aan het vooraf reserveren en kopen van producten die dan klaar staan in het vliegtuig of het passen van virtuele horloges of sierraden met augmented reality.

De Delta Airline ipad app is onderdeel van een 140 miljoen dollar tech. investering waarmee momenteel al meer dan 800 vliegtuigen zijn voorzien van wi-fi.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in