Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe campagne van Melkunie is 'op zijn Alfred's'

'Gemaakt met liefde, gerund door koeien' is de pay-off van de eerste campagne van Alfred voor het in juni verworven Melkunie-account.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tv-commercial werd gisteravond voor het eerst uitgezonden. Hij is het eerste werk van Alfred sinds het bureau in juni dit jaar de won die Arla Foods had uitgeschreven.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe campagne is het resultaat van diverse marketinginspanningen die Melkunie het afgelopen jaar heeft gedaan. De merkstrategie en de verpakkingen werden opgefrist en nieuwe productproposities ontwikkeld.

In 2012 bracht Arla Foods het merk Melkunie terug op de  markt met een door FHV BBDO ontwikkelde campagne waarin Peer Mascini als vanouds uitlegde waarom al het goeie van Melkunie koeien komt.

Begin dit jaar verbrak Arla Foods de relatie met FHV en ging naar een nieuw bureau.

Ernesto Kerkhof, marketing directeur van Melkunie: ‘We zagen dat de ooit zo succesvolle campagne met Peer Mascini echt op was. Hoe briljant die campagne ook was, dan moet je daar afscheid van nemen en de volgende stap zetten. Dat was de opdracht aan Alfred.’

Aad Kuijper, creatief directeur van Alfred: ‘De campagnes met Peer hebben ervoor gezorgd dat Melkunie een buitengewoon belangrijke en relevante property had in zuivelland: de koe. De koe is natuurlijk de broncode van zuivel. En als die dan in het collectieve geheugen van Nederland onlosmakelijk is verbonden met jouw merk, dan moet je dat koesteren. Maar dan wel op zijn Melkunie’s.’

In de eerste tv-commercial van de nieuwe campagne staat Koekvla, een van de nieuwe productintroducties van Melkunie, centraal.

Credits

Eindverantwoordelijke bij Arla Foods: Ernesto Kerkhof, Patricia Schreurs, Jan Tabak

Concept: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw

Strategie: Gabriel Snuverink

Account: Budi Gonzalez de Chaves, Sanne Willems

RTV Producer: Charlotte Kempers

Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee Films

Regisseur: Hans Jonkers

Producer: Barbra Pronk

Editor: Michael Horvers

Postproductie: Postoffice

Soundstudio: FC Walvsich

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in