'Consument koopt product dat bij persoonlijkheid past'


Fabrikanten die deze producten in hun assortiment hebben, schrikken dan ook een grote groep klanten af, blijkt uit onderzoek van Willem Jan Handlogten. Komende vrijdag presenteert hij zijn onderzoek op de Universiteit Twente.
Mensen blijken een uitgesproken voorkeur te hebben voor producten die bij hun persoonlijkheid passen. Personen met een uitbundig en druk karakter hebben dan ook een voorkeur voor opvallende producten. Maar zij staan niet bijzonder afwijzend tegenover producten met een ingetogen uiterlijk.
’Als je door de supermarkt loopt valt het op dat producten steeds opvallender worden gemaakt’, stelt Handlogten. ‘Dit onderzoek zet deze trend in een ander daglicht. Producten met felle kleuren en uitdagende vormen worden namelijk door een grote groep winkelbezoekers volkomen genegeerd. Producten met een ingetogen uiterlijk worden echter door niemand bij voorbaat afgewezen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid