Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument koopt product dat bij persoonlijkheid past'

Rustige, introverte mensen zijn enkel geïnteresseerd in producten met een vergelijkbaar, ingetogen uiterlijk. Van producten met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fabrikanten die deze producten in hun assortiment hebben, schrikken dan ook een grote groep klanten af, blijkt uit onderzoek van Willem Jan Handlogten. Komende vrijdag presenteert hij zijn onderzoek op de Universiteit Twente.

related partner content for mobile comes here

Mensen blijken een uitgesproken voorkeur te hebben voor producten die bij hun persoonlijkheid passen. Personen met een uitbundig en druk karakter hebben dan ook een voorkeur voor opvallende producten. Maar zij staan niet bijzonder afwijzend tegenover producten met een ingetogen uiterlijk.
’Als je door de supermarkt loopt valt het op dat producten steeds opvallender worden gemaakt’, stelt Handlogten. ‘Dit onderzoek zet deze trend in een ander daglicht. Producten met felle kleuren en uitdagende vormen worden namelijk door een grote groep winkelbezoekers volkomen genegeerd. Producten met een ingetogen uiterlijk worden echter door niemand bij voorbaat afgewezen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in