Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercial Zilveren Kruis misleidend

De Reclame Code Commissie vindt dat de tv-spot van Zilveren Kruis Achmea over de kosten van fysiotherapie misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commissie oordeelt dat in de commercial de indruk wordt gewekt dat Zilveren Kruis Achmea in alle gevallen de kosten van fysiotherapie voor 100 procent vergoedt. Maar als een verzekerde zich wil laten behandelen door een fysiotherapeut die geen contract heeft gesloten met Zilveren Kruis Achmea, dan worden de kosten van fysiotherapie slechts tot een maximum van 20 euro per behandeling vergoed. De commissie vindt de mededeling in de commercial dat een verzekerde 'alle kosten voor fysiotherapie vergoed krijgt' en de in beeld verschijnende tekst 'Fysiotherapie 100 % vergoed' daarom te absoluut en misleidend.

related partner content for mobile comes here

Het Koninklijk Nederlands voor Genootschap Fysiotherapie (KNGF) is blij met de uitspraak. Het KNGF vindt dat verzekeraars zuiver moeten communiceren, zodat de consument weet wat hij of zij kan verwachten als een verzekering wordt afgesloten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in