Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola mag Vitaminwater niet voedzaam noemen

Coca-Cola, de eigenaar van Vitaminwater in de VS, mag zijn product niet meer voedzaam noemen. De Amerikaanse reclamewaakhond Advertising…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er waren 3 klachten binnen gekomen over de claim, want hoe kan een product voedzaam zijn als er 23 gram suiker in zit?

related partner content for mobile comes here

Vitaminwater voerde de pay off ‘enhanced hydration for the nation – delicious and nutritious’. En die is dus misleidend, aldus de Advertising Standards Authority.

Coca-Cola gaf toe dat er inderdaad 5 theelepels suiker in 1 fles zaten, maar, zo voerden ze aan, per 100 ml valt dat dan eigenlijk best mee… en bovendien zat er ook ander spul in (vitamine C en B), waarvoor de claim dan wel weer gold.
De ASA gaf ze gelijk wat betreft het lage suikergehalte per 100ml. Maar ja, dat maakt niet uit als je het in een 500ml-fles verkoopt…

‘Consumenten namen aan dat het woord ‘voedzaam’ betekende dat Vitaminwater ingrediënten had toegevoegd die nodig waren om gezond te blijven. Men verwacht dan niet dat zo’n drankje 5 theelepels suiker bevat’, aldus ASA.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in