Overslaan en naar de inhoud gaan

Schröder en Muller investeren in Fashiolista

Online fashion community Fashiolista.com ontvangt een half miljoen dollar aan investeringskapitaal van de Nederlandse ondernemers Marc…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online fashion community ontvangt een half miljoen dollar aan investeringskapitaal van de Nederlandse ondernemers Marc Schröder en Michiel Muller en het investeringsbedrijf van Niklas Zennström.

related partner content for mobile comes here

Fashiolista is een sociaal netwerk op basis van stijlprofielen, met als slogan: shop, share and show. Modefans kunnen bij Fashiolista een profiel aanmaken en hier gekochte/favoriete artikelen uit bepaalde webwinkels aan toevoegen. Anderen kunnen deze stijlprofielen vervolgens volgen. Ook is het mogelijk om via de favoriete mode-items door te linken naar de webshop waar je ze kunt kopen. Webshops met wie de site samenwerkt zijn onder andere H&M, Mango, Topshop, Asos, Miss Selfridges en Supertrash.

Het mode-platform werd vorig jaar gelanceerd vanuit Amsterdam en telde een maand na de lancering al drieduizend gebruikers, waarvan opvallend genoeg 90% uit Brazilië komt. Dit als gevolg van vermelding in een belangrijk modeblad. De intentie is uit te groeien tot een wereldwijd fashion community. De community is actief in meer dan honderd landen. De gebruikers hebben samen meer dan 300.000 items toegevoegd vanuit meer dan tienduizend online shops.

“Fashiolista draait volledig om zelfexpressie en het ontwikkelen van je eigen stijl. Er bestaat een hele sterke behoefte om mooie items te delen met anderen en jezelf te uiten door middel van jouw persoonlijke stijl” , aldus Joost Nauta, mede-oprichter en directeur van Fashiolista. Nauta voorspelt dat sites zoals Fashiolista de komende jaren een alsmaar grotere rol gaan spelen bij het voorspellen en beïnvloeden van de laatste modetrends: “Met inmiddels ruim een miljoen ’loves’ per maand kunnen we nu al zien welke trends er op komen. Blogs en communities als Fashiolista zullen steeds belangrijker worden bij het ontstaan en het verspreiden van nieuwe trends.'

Schröder en Muller zijn betrokken geweest bij verschillende start-ups. Het meest bekend zijn ze geworden als oprichters van Tango en Route Mobiel. Niklas Zetterstrom investeert in Fashiolista via zijn investeringsbedrijf Atomico. Zetterstrom was mede-oprichter van Kazaa, Skype en verschillende andere hightech en ict-bedrijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in