Overslaan en naar de inhoud gaan

Boomsma neemt met lancering gin afstand van typisch Friese uitstraling

Boomsma Gin wordt in Friesland geproduceerd, maar lijkt in niets op een ouderwetse fles Boomsma.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Boomsma, het merk dat we vooral kennen van jenever, beerenburg en likeur, lanceert Boomsma Gin. Saskia Boomsma, één van de bestuurders van het familiebedrijf (vijfde generatie), zegt over de lancering: ‘Nu hebben wij eindelijk een echte Friese gin. We distilleren zelf in onze koperen ketel, zodat alles van het product een echte Friese origine heeft. De smaak onderscheid zich door de typische Friese kruiden.’

related partner content for mobile comes here

In de gin worden volgens Boomsma twaalf verschillende kruiden verwerkt waaronder citroen en oranje schil, zoethout, , oranjeappel, duizend guldenkruid en laurier.

De fles waarin Boomsma Gin op de markt wordt gebracht (bureau: Sogood Design, beeld onderaan), heeft een duidelijk ander karakter dan de flessen waarin Boomsma zijn jenevers, beerenburg en likeuren in verpakt (hierboven). Rob Verhaart, creatief directeur van Sogood Design zegt er dit over: ‘Hoewel het merk en product Fries zijn, wil de Boomsma familie niet een typische traditionele Friese uitstraling. Wij waren vrij om de flesvorm en gehele aankleding ervan te ontwikkelen. In het archief van Boomsma stuitten wij op het eigenzinnige ruitlogo dat uit het begin van de vorige eeuw stamt. Dat hebben wij als uitgangspunt genomen om de fles te verrijken. Hierdoor heeft de fles veel eigenheid en karakter gekregen, met een knipoog naar de tijd van de roerige jaren ‘20 en ‘30 om de historie van het merk te onderstrepen. Het is een statement en tegelijk een moderne klassieker.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in