Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com geeft winkel nieuw design

Wie vandaag shopt bij Bol.com krijgt een nieuw design te zien. De afgelopen jaren voerde de webwinkel al meerdere designveranderingen door.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo werd onlangs nog de navigatiebalk aangepast. Vandaag zet Bol.com een volgende stap in het aanpassen van de winkel en wordt op grote schaal een nieuw design doorgevoerd. ‘Het nieuwe design sluit aan bij het toenemend gebruik van tablet en de transformatie van mediawinkel naar een winkel met tientallen speciaalzaken, waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan’, aldus Bol.com. 

related partner content for mobile comes here

Lifestyle
‘Ons assortiment bestaat inmiddels uit meer dan 8 miljoen artikelen waarbij we ons ook steeds meer richten op nieuwe inspirerende categorieën en lifestyle-artikelen’,  aldus Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com. ‘Zo hebben we de winkels Wonen, Sieraden & Horloges en Mooi & Gezond geopend en sinds begin augustus verkopen we baby- en peuterkleding. Deze veranderingen vragen om een nieuwe benadering waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan en er meer aandacht is voor het brede assortiment. Met een nieuw design kunnen we onze klanten een meer persoonlijke en verrassende winkelbeleving bieden, waarbij niet alleen functionaliteit, maar ook emotie belangrijk zijn. Daarnaast willen we het winkelen via tablets zo makkelijk mogelijk maken.’

Witruimte
Met name het nieuwe lettertype en kleuraanpassingen moeten de winkel een rustigere en ‘warme’ uitstraling geven. De functionele en zakelijke stijl heeft plaatsgemaakt voor een neutralere basis met minder kleur. Hierbij heeft de interface een minder dominante rol en is de functie juist meer ondersteund. Dit betekent minder kaders en meer ruimte en wit. De herkenbare blauwe kleur blijft, maar wordt vooral ingezet als accentkleur. De veranderingen zijn onder andere terug te zien op de productpagina’s en in het ‘koopblok’. Met nieuwe elementen, zoals verschillende lijstpagina’s en inspiratiepagina’s, moet het design de mogelijkheid bieden iedere winkel de goede sfeer en beleving te geven. Extra witruimte en ruime opzet van de pagina’s moeten het gebruiksgemak, ook voor tablets, verhogen. Voor het winkelen via smartphones ontwikkelde bol.com al eerder een aparte mobiele website die reeds geoptimaliseerd was voor touch-gebruik.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in