Overslaan en naar de inhoud gaan

Blogger mag commerciële dingen doen, toch?

Amanda Congdon was journalist, maar is blogger geworden bij ABCnews. En een persoonlijkheid. Reden genoeg voor chemieconcern DuPont om haar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Amanda Congdon was journalist, maar is blogger geworden . En een persoonlijkheid. Reden genoeg voor chemieconcern om haar in te huren. Dat kan ik nu doen, zegt Congdon, want een blogger is geen journalist.

related partner content for mobile comes here

Kom op zeg, , dat kan amanda niet maken. Bij was ze een echte videoblogger, maar bij een journalsitieke club als ABCnews gelden toch voor iedereen dezelfde standaarden?

Dus kun je je niet laten sponsoren, vindt Terdiman. Amdanda . Ze maakt haar alleen vanwege dat rare woord.

Ze voelt zich niet gebonden aan welke code dan ook: iedereen kan journalist zijn qua werk en niemand hoeft zich iets van die status aan te trekken. Daar komt het op neer.

Dus Theo van Vugt en ondergetekende kunnen zich niet door Albert Heijn of ABN Amro laten sponsoren, maar de andere Molbloggers wel? Of maakt dat juist geen bal meer uit? Geloofwaardigheid kleeft aan je en wordt niet door codes bepaald. De lezer maakt het zelf wel uit, zoiets?

(Overigens deze week met de Dutch Bloggies weer gemerkt dat journalist of niet qua geloofwaardigheid weinig uitmaakt. Het ANP stuurde zinnen uit m'n juryrapport de wereld in die ik nooit geschreven heb. En sommige bloggende journalisten kletsten ook maar wat, in plaats van . Van GeenStijl, uitgesproken niet-journalisten, was waar ze voor stond. Raar he?)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in