Blogger mag commerciële dingen doen, toch?
Amanda Congdon was journalist, maar is blogger geworden bij ABCnews. En een persoonlijkheid. Reden genoeg voor chemieconcern DuPont om haar in te huren. Dat kan ik nu doen, zegt Congdon, want een blogger is geen journalist.
Kom op zeg, vindt een collega bij Cnet, dat kan amanda niet maken. Bij Rocketboom was ze een echte videoblogger, maar bij een journalsitieke club als ABCnews gelden toch voor iedereen dezelfde standaarden?
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDus kun je je niet laten sponsoren, vindt Terdiman. Amdanda lacht hem uit. Ze maakt haar Infotainmercials alleen vanwege dat rare woord.
Ze voelt zich niet gebonden aan welke code dan ook: iedereen kan journalist zijn qua werk en niemand hoeft zich iets van die status aan te trekken. Daar komt het op neer.
Dus Theo van Vugt en ondergetekende kunnen zich niet door Albert Heijn of ABN Amro laten sponsoren, maar de andere Molbloggers wel? Of maakt dat juist geen bal meer uit? Geloofwaardigheid kleeft aan je en wordt niet door codes bepaald. De lezer maakt het zelf wel uit, zoiets?
(Overigens deze week met de Dutch Bloggies weer gemerkt dat journalist of niet qua geloofwaardigheid weinig uitmaakt. Het ANP stuurde zinnen uit m'n juryrapport de wereld in die ik nooit geschreven heb. En sommige bloggende journalisten kletsten ook maar wat, in plaats van feitelijk weer te geven. Van GeenStijl, uitgesproken niet-journalisten, was was tenminste duidelijk waar ze voor stond. Raar he?)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid