Overslaan en naar de inhoud gaan

Bling-index

Wereldwijd introduceren beurzen indexen voor luxe goederen en investeren nieuwe aandelenfondsen in luxe (merk)producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat is de grondslag van de hang naar luxe? Aan de wieg ervan staat een ongekende toename van de mondiale welvaart. Eind vorig jaar waren er wereldwijd 9,5 miljoen miljonairs, een verdubbeling ten opzichte van 10 jaar geleden. De gestegen welvaart heeft geresulteerd in een golf van geld uitgeven onder de nieuwe rijke consumenten. Waardoor de prijzen voor van alles en nog wat in het luxesegment (van prestigieuze horloges tot suites in vijfsterrenhotels) flink stegen.

related partner content for mobile comes here

Daarmee schoten ook de aandelenprijzen in dit segment de afgelopen vijf jaar omhoog. Het aandeel Christian Dior bijvoorbeeld steeg sinds 2002 met 247 procent; het aandeel Richemont (van onder meer Cartier en Chloé) met 337 procent. Investeren in luxe goederen en diensten lijkt aantrekkelijk: in dit segment wordt niet op prijs geconcurreerd. Sterker: je kunt vragen wat de gek ervoor geeft. $3500 voor een tas bijvoorbeeld. De instapdrempels zijn wel hoog. Snob appeal creëren kost nu eenmaal tijd. En investeerders wees gewaarschuwd: de blingtrend zou wel eens over zijn hoogtepunt heen kunnen zijn.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in