Overslaan en naar de inhoud gaan

Big data voor de commprofs

De Utrechtse Communicatie Kring houdt dinsdag 23 april een bijeenkomst voor communicatieprofessionals over big data. Bezoekers krijgen er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor deze bijeenkomst staan er drie sprekers op het programma. Edwin de Jonge, big data specialist van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) onderzoekt nieuwe en innovatieve methoden en technieken om statistiek te maken, te analyseren en te presenteren. Hij zal een kort overzicht geven van een aantal experimenten, zoals het gebruik van twitterdata, verkeerslusdata en loonstrookjes.

related partner content for mobile comes here

Jan Willem van Beek, strategy director bij het Utrechtse Greenberry is verantwoordelijk voor digitale merkstrategie en campagnes voor onder andere Centraal Beheer, PostNL en VARA. Hij zal belichten welke waarde big data kunnen hebben voor merken en bedrijven.

Creative director, conceptmaker en designer Koen Geurts laat ons zien waarom de visualisatie een belangrijke component bij het toegankelijk maken van big data voor consumenten.

De bijeenkomst, die ook open staat voor niet-Utrechters, heeft plaats in de Big Data Week Utrecht 2013. Die is op zijn beurt is onderdeel van een wereldwijd event van maandag 22 t/m zondag 28 april 2013, simultaan gehouden in vijfentwintig wereldsteden, waaronder Barcelona, Perth, Kuala Lumpur, Köln, Shanghai, New York, Madrid en London.

Meer informatie is te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in