2.0 als inspiratiebron
De afgelopen periode struikelde ik zowat over vele verschillende '2.0 termen', zoals: Travel 2.0, #When:12:55:00Z%20" title="#When:12:55:00Z%20">PR 2.0, Overheid 2.0 en #When:05:23:00Z%20 " title="#When:05:23:00Z%20 ">Marktonderzoek 2.0.
Blijkbaar heeft de term 2.0 een universele waarde die ook invloed heeft op onderwerpen naast online marketing (web 2.0).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaWat hebben alle gebruikte '2.0 termen' nu gemeen? Duidelijk is dat het gaat om uitwisseling, delen en verspreiden van informatie; een transformatie van eenrichtingsverkeer naar tweerichtingsverkeer. Het sleutelwoord in deze ontwikkeling is in mijn ogen: 'verbinden'.
Een trend die zich sinds de jaren 90 door de opkomst van internet en mobiele telefonie zichtbaar heeft gemaakt. Andere voorbeelden: Europese Unie, open source ontwikkelingen en interactieve TV formats.
Het grote voordeel van verbinden valt te omschrijven als: 'samen sta je sterk'. Door onszelf en informatie te verbinden ontstaat een soort nieuwe mentaliteit. We geven in plaats van nemen, we maken toegankelijk in plaats van te beschermen en we werken samen in plaats van te concurreren. Deze zienswijze kan als bruikbare inspiratiebron dienen om ons product/dienst succesvoller te maken.
Toepassingsmogelijkheden
Zo hebben veel innovatieve producten/diensten zich ook door deze trend laten inspireren. Denk aan Big Brother, YouTube, Markplaats, Airmiles etc. Maar deze trend heeft ook invloed op hoe we met onze klanten kunnen communiceren, hoe we onze service kunnen verbeteren etc. Vandaar dat 2.0 achter zoveel verschillende termen gebruikt wordt.
Welke mogelijkheden zie jij?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid