Overslaan en naar de inhoud gaan

2.0 als inspiratiebron

De afgelopen periode struikelde ik zowat over vele verschillende '2.0 termen', zoals: Travel 2.0, #When:12:55:00Z%20"…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De afgelopen periode struikelde ik zowat over vele verschillende '2.0 termen', zoals: , :12:55:00Z%20" title=":12:55:00Z%20">PR 2.0, en :05:23:00Z%20 " title=":05:23:00Z%20 ">Marktonderzoek 2.0.

related partner content for mobile comes here

Blijkbaar heeft de term 2.0 een universele waarde die ook invloed heeft op onderwerpen naast online marketing (web 2.0).

Wat hebben alle gebruikte '2.0 termen' nu gemeen? Duidelijk is dat het gaat om uitwisseling, delen en verspreiden van informatie; een transformatie van eenrichtingsverkeer naar tweerichtingsverkeer. Het sleutelwoord in deze ontwikkeling is in mijn ogen: 'verbinden'.

Een trend die zich sinds de jaren 90 door de opkomst van internet en mobiele telefonie zichtbaar heeft gemaakt. Andere voorbeelden: Europese Unie, open source ontwikkelingen en interactieve TV formats.

Het grote voordeel van verbinden valt te omschrijven als: 'samen sta je sterk'. Door onszelf en informatie te verbinden ontstaat een soort nieuwe mentaliteit. We geven in plaats van nemen, we maken toegankelijk in plaats van te beschermen en we werken samen in plaats van te concurreren. Deze zienswijze kan als bruikbare inspiratiebron dienen om ons product/dienst succesvoller te maken.

Toepassingsmogelijkheden
Zo hebben veel innovatieve producten/diensten zich ook door deze trend laten inspireren. Denk aan Big Brother, YouTube, Markplaats, Airmiles etc. Maar deze trend heeft ook invloed op hoe we met onze klanten kunnen communiceren, hoe we onze service kunnen verbeteren etc. Vandaar dat 2.0 achter zoveel verschillende termen gebruikt wordt.

Welke mogelijkheden zie jij?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in