Overslaan en naar de inhoud gaan

Zipdial - Niet mis

Jos Birken signaleert elke maand in Tijdschrift voor Marketing verrassende en opmerkelijke marketingzaken in Azië. Dit is er eentje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Niet geschoten, altijd mis,’ luidt het spreekwoord. Maar in India doet een onverwachte variant opgeld: ‘Expres gemist, toch raak.’

related partner content for mobile comes here

In India heerst de gewoonte van het ‘pingen’: je belt iemand en hangt meteen weer op. Dat is een algemeen geaccepteerd signaal dat dingen kan betekenen als ‘Kom even langs’, ‘Uw reparatie is klaar’, ‘Haal me op’, of ‘Neem even contact op.’ Het kost de beller geen minuten, die nog steeds relatief duur zijn voor mensen met weinig bestedingsruimte.

In 2010 richtten drie ondernemers in Bangalore op. Zipdial is een direct responsmedium voor gemiste telefoontjes. Zet een Zipdial-nummer op je advertentie en consumenten kunnen je pingen. Zipdial belt terug.

Zipdial is een doorslaand succes. Het doet inmiddels bijna een half miljoen telefoontjes per dag, met uitschieters naar vier miljoen. Marketeers kunnen er geen genoeg van krijgen. Men bekijkt nu of het model ook in andere landen te repliceren is.

Dat is waarachtig niet mis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in