Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziekenfondsen jagen met campagnes op nieuwe klanten

Ziekenfondsen zijn bezig met een zware slag om de consument. Met massale reclamecampagnes proberen zij mensen te laten overstappen naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verzekeraars, Consumentenbond en vakbond FNV erkennen de hevige concurrentieslag. De Consumentenbond raadt volgens het Algemeen Dagblad mensen aan niet voor 19 januari over te stappen. Die dag gaat een website de lucht in, waarop ook de kwaliteit van ziektekostenverzekeraars staat vermeld, aan de hand van een enquête onder 9000 mensen.

related partner content for mobile comes here

Volgens Trea Laske, universitair docent gezondheidseconomie van de Erasmus Universiteit Rotterdam, blijkt in de praktijk dat maar weinig mensen overstappen. Zij schat misschien maar 1,5 á 1,8 procent van alle verzekerden. Laske raadt mensen aan verzekeringen op hoofdlijnen te vergelijken. ‘Kijk eerst naar prijs en klantvriendelijkheid en dan hou je zo'n vier, vijf verzekeraars over. Bekijk dan pas de aanvullende verzekering, want als je daarmee begint zie je het niet meer', zegt ze tegen het AD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in