Overslaan en naar de inhoud gaan

X haalt Publicis-topman binnen om adverteerders terug te winnen

Yale Cohen wordt verantwoordelijk voor de brand safety voor adverteerders én gebruikers op het platform.
Twitter X
Van Twitter naar X, niet iedereen is fan
© Afbeelding: Shutterstock
Twitter X
Van Twitter naar X, niet iedereen is fan
© Afbeelding: Shutterstock

X, voorheen bekend als Twitter, heeft een nieuw Head of Brand Safety & Advertiser Solutions. Yale Cohen komt over van Publicis Media, waar hij EVP Global Digital Standards was. In zijn nieuwe rol is Cohen verantwoordelijk voor een X met passende en veilige content voor adverteerders en gebruikers. 

related partner content for mobile comes here

Adverteerders mijden X

Het voormalige Twitter heeft veel adverteerders verloren na de overname door miljardair Elon Musk, die een groot deel van het personeel ontsloeg. Als gevolg daarvan waren er veel minder medewerkers die berichten controleerden op haatdragende inhoud.

Kylie McRoberts, die al bij X werkte, wordt het hoofd voor veiligheid. Ze leidt voortaan een team dat nieuwe functies ontwikkelt voor het handhaven van de huisregels van het socialemediabedrijf.

Onlangs besloot een aantal grote merken, waaronder Apple, Disney en IBM, zich terug te trekken van X. Ze maakten zich zorgen over berichten die nazi's verheerlijkten waar hun advertenties naast verschenen. Musk zelf deed ook een controversiële uitspraak op X. Hij gaf een gebruiker gelijk die beweerde dat joden haat aanwakkerden tegen witte mensen. Later betuigde Musk spijt voor die uitlating.

(ANP / Redactie Adformatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in