Overslaan en naar de inhoud gaan

Weerstand EU-burgers tegen reclameverboden

De Europese burgers zijn geen voorstander van door de overheid opgelegde verboden op reclame voor voedingsmiddelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat komt naar voren uit een recent onderzoek van Globescan onder Europese burgers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Duitsland en Tjechië, meldt de BVA op zijn site. De Europeanen hebben weerstand tegen het inzetten van een ban op reclame als politieke maatregel in de strijd tegen vetzucht.

related partner content for mobile comes here

De ondervraagde burgers geven de voorkeur aan publieke voorlichtingscampagnes, die mensen moeten stimuleren hun leefwijze en hun voedselgewoonten aan te passen. Volgens de onderzoekers zijn de Europeanen zich wel bewust van het risico van ongezond voedsel, maar worden er nog onvoldoende verbanden gelegd als het gaat om het samenspel tussen ongezonde eetgewoonten, tekorten aan lichamelijke inspanning en gezondheidsrisico’s. Een voorlichtingscampagne zou hierin meer helderheid kunnen creëren.

De resultaten van het onderzoek werden begin oktober gepresenteerd tijdens het CIAA Congress, waar de World Federation of Advertisers, WFA, aan deelnam en een presentatie gaf over kinderen en reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in