Weerstand EU-burgers tegen reclameverboden
Dat komt naar voren uit een recent onderzoek van Globescan onder Europese burgers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Duitsland en Tjechië, meldt de BVA op zijn site. De Europeanen hebben weerstand tegen het inzetten van een ban op reclame als politieke maatregel in de strijd tegen vetzucht.
De ondervraagde burgers geven de voorkeur aan publieke voorlichtingscampagnes, die mensen moeten stimuleren hun leefwijze en hun voedselgewoonten aan te passen. Volgens de onderzoekers zijn de Europeanen zich wel bewust van het risico van ongezond voedsel, maar worden er nog onvoldoende verbanden gelegd als het gaat om het samenspel tussen ongezonde eetgewoonten, tekorten aan lichamelijke inspanning en gezondheidsrisico’s. Een voorlichtingscampagne zou hierin meer helderheid kunnen creëren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe resultaten van het onderzoek werden begin oktober gepresenteerd tijdens het CIAA Congress, waar de World Federation of Advertisers, WFA, aan deelnam en een presentatie gaf over kinderen en reclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid