Overslaan en naar de inhoud gaan

Wachten op rekening in horeca is verleden tijd met Tikkie Check

ABN Amro lanceert Tikkie Check.
Tikkie
Tikkie

ABN Amro heeft Tikkie Check gelanceerd. Daarmee kunnen gasten contactloos afrekenen in de horeca, zonder tussenkomst van personeel. Dat heeft een woordvoerder van ABN donderdag laten weten.

related partner content for mobile comes here

Met de camera van je smartphone kan de QR-code van de tafelsticker gescand worden. Ook moet het tafelnummer in worden gevuld en kan er eventueel een fooi worden toegevoegd. Voor het afrekenen zijn alle bestellingen op de smartphone bij te houden en na het afrekenen is de bon te downloaden en de rekening te splitten door tafelgenoten direct een Tikkie te sturen.

Tikkie Check is het afgelopen jaar uitgebreid getest op een tiental horecalocaties in heel Nederland, waarbij ook meer dan 1.000 consumenten en 106 horecamedewerkers zijn ondervraagd. Volgens de ABN zijn de reacties positief.

 

'Gasten hoeven niet lang op hun rekening te wachten en kunnen de ober tijdens het afrekenen toch gemakkelijk belonen met een fooi. Mijn personeel is hierdoor minder tijd kwijt aan het afrekenen en kan zo extra aandacht schenken aan de andere gasten', zegt Jordi Valk, eigenaar van horecazaak Plein4 in Eindhoven, een van de testlocaties.

Ook branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland ziet de voordelen. 'Nu de horeca weer open is, hebben horecabedrijven behoefte aan oplossingen die hun service aan gasten op een veilige manier vergroot. Tikkie Check zorgt ook onder de huidige omstandigheden voor een goede, snelle en veilige doorstroming in restaurants, cafés en op terrassen.' 

Lees ook: Tikkie heeft nieuwe dienst 'Tikkie Terug'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in