Overslaan en naar de inhoud gaan

Voormalig directeur Rocket Fuel brengt technologie terug naar Nederland

Ernest Aberson begint bedrijf dat gebruik maakt van technologie van zijn vroegere werkgever.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanwege financiële problemen op de Amerikaanse thuismarkt trok . Voor Ernest Aberson (foto), die op dat moment managing director was van Rocket Fuel Benelux, was dit een zware tegenvaller, maar kennelijk geen geen reden om het vertrouwen in het technology bedrijf te verliezen. Samen met Elmar Bonke (voorheen business unit manager 2Contact, begint hij het nieuwe bedrijf  dat display marketing gaat ondersteunen bij resultaatgerichte campagnes en hierbij gebruik gaat maken van de technologie van Rocket Fuel.

related partner content for mobile comes here

Aberson merkt op dat de technologie van Rocket Fuel zich heeft bewezen bij klanten als Adidas, Calvin Klein en Under Armour. Daarbij stelt hij vast dat de vraag naar de inzet van voorspellende technieken op basis van big data zich razendsne ontwikkelt en dat er steeds meer behoefte is aan online advertenties die relevanter zijn.

Ook ervaringen van contactcenter speelden mee bij de beslissing om met Fresh Toast te starten. Bonke: &;Uit gesprekken met klanten blijkt een sterke behoefte aan vernieuwende strategieën om nieuwe klanten of extra sales te genereren. Koude sales door middel van telemarketing is door het Bel-me-niet Register een lastig verhaal geworden. Met Fresh Toast spelen we in op deze ontwikkeling.&;

Rocket Fuel slaat van acht weken het internetgedrag op van iedereen in de wereld die online is. In Nederland gaat het om ruim veertien miljoen mensen. Het gedrag dat zij vertonen op een website van een adverteerder levert data op, die Rocket Fuel gebruikt om te voorspellen of een advertentie relevant is, en via welk kanaal en op welk moment er een reële kans bestaat dat een contactmoment zal leiden tot het behalen van de doelstelling. Blonk: &;Wij doen geen aannames, maar kiezen voor een strategie die gebaseerd is op feiten. Hierdoor voorkomen we dat er te veel met hagel wordt geschoten en maken we geen onnodige kosten door de inzet van mensen.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in