
Vodafone verlaagde voor nieuwe klanten de snelheid van 3,6 megabit (3600 kilobit per seconde) naar 256 kilobit per seconde. De verlaagde snelheid zou meer marktconform zijn. Concurrenten KPN en T-Mobile bieden deze lagere snelheid immers ook aan.
Maar het telecombedrijf kreeg online direct veel kritiek over zich heen. Op iPhoneclub.nl bijvoorbeeld.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSOnline Advertising Consultant (NL)
VONQOnline communicatieadviseur
Nationale OmbudsmanKlanten dreigden met weglopen. Het webrelationsteam van Vodafone trok vervolgens intern aan de bel. Een paar dagen later werd de actie teruggedraaid.
Woordvoerder Vodafone Joost Galema op Tweakers: ‘Ons webrelationsteam, dat onder meer op GoT actief is, heeft alle reacties in de gaten gehouden. Dat heeft een belangrijke invloed gehad bij de beslissing om de snelheidsverlaging niet door te voeren.’
En: ‘Er zijn mensen die speciaal voor die hoge snelheid naar Vodafone komen of klant bij ons zijn. Die klanten willen wij niet verliezen.’
(via Marketingfacts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee