Variety stopt met gratis online


Hoe dat gaat gebeuren, is echter nog niet bekend. Uitgever Reed Business Information heeft dit onlangs besloten.
Variety staat niet alleen in de VS. Ook The Economist en NewsWeek denken na over een betaalmodel voor al hun online content en interactieve tools.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe dagelijks printuitgave van Variety heeft 26,000 betalende abonnees, de weekeditie telt er 31.000. De website haalt maandelijks 2,5 miljoen bezoekers. Reed denkt dat er een deel zal afhalen, maar dan nog zal een online abonnement voor goede inkomsten gaan zorgen, aldus de uitgever.
Concurrent The Hollywood Reporter is niet van plan geld te vragen voor de website, het blad houdt het bij een betaald abonnement voor artikelen ouder dan 45 dagen.
Bron: MediaBuyerPlanner
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid