Overslaan en naar de inhoud gaan

Urban Outfitters provoceert opnieuw met smakeloos nazi-design

Modemerk ontwerpt tapijt geïnspireerd op concentratiekampkleding homoseksuelen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het begint er steeds meer op te lijken dat kledingmerk Urban Outfitters de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog doelbewust gebruikt in zijn pr-beleid.  Verbijsterde het bedrijf enkele maanden vriend en vijand nog met een T-shirt met nu brengt de retailer een wandtapijt uit met grijze strepen en een roze driehoek;  een dessin dat rechtstreeks gebaseerd lijkt op het uniform dat homoseksuele mannen droegen in Duitse concentratiekampen.

related partner content for mobile comes here

Choquerende modelijn

Na protesten van de heeft de firma het tapijt van de website gehaald. Vooralsnog zwijgt Urban Outfitters in alle talen. De firma heeft nog geen verontschuldigingen aangeboden.

Dat er een strategie zit achter de choquerende modelijn, lijdt inmiddels geen twijfel meer. Behalve de Jodenster en het smakeloze wandtapijt,  bracht het merk eerder een bebloed’ shirt uit van – een nogal onkiese verwijzing naar een shoot out uit 1970.

Op deze incidenten volgde uiteindelijk publiekelijke verontschuldigingen. Het wachten is op het volgende officiële excuus van de modefirma.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in