Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever beloont consumenten voor actief participeren

Life & Cooking, de online etalage van Unilever Nederland, heeft sinds 1 juni een nieuwe actie: ZomerToppers. Bezoekers van de Life…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, de online etalage van Unilever Nederland, heeft sinds 1 juni een nieuwe actie: . Bezoekers van de Life & Cooking website kunnen drie maanden lang sparen voor een naar eigen zeggen "goedgevuld boodschappenpakket."

related partner content for mobile comes here

Hoe werkt het? Iedere week krijg je punten voor het openen van de nieuwsbrief, reageren op het forum, stemmen in de poll, meedoen aan acties, het toevoegen van een recept en "door naar een geheime plek op de website te gaan"(?).

Enerzijds stimuleert Unilever bezoekers zoveel mogelijk te participeren, want "Het aantal pakketten is niet onbeperkt dus hoe eerder je aan de 350 punten zit hoe beter want OP=OP" en "De 2.000 deelnemers die het snelst het benodigde puntentotaal van 350 punten hebben behaald, worden met een prijs beloond."

Aan de andere kant geeft het aan "Het heeft dus geen zin om te gaan "spammen", berichten die nergens over gaan worden verwijderd en tellen niet mee voor je totaalscore." Maar ja, wat is een bericht dat nergens over gaat? Als je het mij vraagt gaan veel berichten op het Life & Cooking Forum nergens over. Ik was er al weer een tijdje niet geweest dus nam de proef nog even op de som. Zie hier het resultaat:

Als je per week al de genoemde acties onderneemt maar de 'geheime plek' niet kan vinden dan verdien je zo'n 40 punten, ofwel ben je in ongeveer 9 weken aan de 350. De actie loopt 12 weken, dus je zou nog met vakantie kunnen ook! Maar ja, je bent niet de enige en er zijn maar 2000 pakketten beschikbaar, die 'geheime plek' vinden elke week is dus eigenlijk wel van belang. Op deze manier ontdek je dus wel de hele website van Life & Cooking, maar of dit kwalitatief van aard is betwijfel ik?

Denkt Unilever echt dat mensen door deze actie ook na de actieperiode vaker Life and Cooking gaan bezoeken én, nog belangrijker, meer gaan participeren? Jaagt deze actie niet juist trouwe Life & Cooking bezoekers weg? Hoe zou Unilever relevant participeren op het Life & Cooking platform beter kunnen stimuleren? U mag het zeggen.

Vragen over de website Life and Cooking en deze actie worden tijdens de actieperiode trouwens niet beantwoord. Het formulier voor vragen over de website (zie 'contact' rechtsboven) én het emailadres info@lifeandcooking.nl worden doorgestuurd naar de redactie van het tv-programma (??) en die zijn met vakantie. Formulier en email worden automatisch beantwoord met "Hartelijk dank voor het kijken" (??) en de mededeling dat per 1 augustus mail weer in behandeling wordt genomen. Alweer een onbegrijpelijke actie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in