Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter lijft 'reclamewisser' Scroll in

Scroll werkt al samen met een handvol uitgevers waaronder BuzzFeed News, The Atlantic en USA Today.
Twitter
Twitter

Twitter heeft bekendgemaakt techbedrijf Scroll over te nemen. Dat bedrijf wist tegen betaling advertenties op nieuwssites omdat deze zouden afleiden. De voorwaarden van de deal werden niet bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Scroll werkt al samen met een handvol uitgevers waaronder BuzzFeed News, The Atlantic en USA Today. Het bedrijf biedt verhalen aan van die uitgevers aan betalende klanten. De artikelen bevatten geen advertenties en Scroll deelt de inkomsten van de abonnementen met de betreffende uitgevers.

Twitter heeft eerder gezegd interesse te hebben in het aanbieden van een abonnementsdienst en overweegt een aantal opties. Het bedrijf nam onlangs ook Revue over, een nieuwsbrief start-up. Ook hier is het plan om geld te verdienen aan abonnementen.

Twitter denkt dat de diensten goed samen kunnen werken. Daarbij zullen gebruikers op een dag kunnen betalen om nieuwsbrieven of verhalen van bepaalde uitgevers direct op Twitter te lezen, zonder advertenties.

Trage start

Het sociale mediabedrijf is voor zijn inkomsten nu vooral afhankelijk van advertenties. Het bedrijf zoekt naar manieren om zijn activiteiten uit te breiden. Onlangs maakte Twitter bekend dat de verkoop van advertenties dit jaar een trage start kende. Met abonnementsdiensten moeten de inkomsten voorspelbaarder worden.

(ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in