Overslaan en naar de inhoud gaan

Triple nieuwe technisch partner eDivisie

Tool met artificial intelligence en image recognition wordt uitgerold voor betere analyses.

Techorganisatie Triple is de nieuwe technisch partner van de eDivisie, de gamevariant van de Nederlandse Eredivisie. Triple heeft een tool ontwikkeld, waarmee alle video’s van de eDivisie geanalyseerd worden door middel van artificial intelligence en image recognition. Op deze manier kan er extra data worden gehaald uit FIFA 19 wat voorheen niet mogelijk was. Met deze data kan bijvoorbeeld gekeken worden welke speler in vorm is en hoe goed hij speelt ten opzichte van zijn concurrentie. Naast Team Gullit en Esports Club, is dit het derde wapenfeit in esports dit jaar voor Triple.

related partner content for mobile comes here

Opzet competitie

In de eDivisie strijden de 18 Eredivisieclubs om het landskampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team. De eDivisie-wedstrijden zijn wekelijks te zien op FOX Sports en YouTube. Net zoals de voorgaande edities is er een PlayStation 4- en Xbox One-competitie. De eerste seizoenshelft wordt op de PlayStation gespeeld en de tweede helft op de Xbox.

De competitie is overigens veranderd naar een opzet van drie poules met zes clubs per poule, een play-off fase en een knock-out ronde. Aan het einde van het seizoen spelen de winnaar van de PlayStation-competitie en de winnaar van de Xbox-competitie om het algehele landskampioenschap. Het is wereldwijd uniek dat alle Eredivisieclubs een of meerdere e-spelers leveren die hen vertegenwoordigen.

Naar het digitale speelveld

‘In het veldvoetbal verzamelen organisaties zoals OPTA Sports al jaren extra data uit voetbalwedstrijden’, vertelt Corné Dubelaar, co-founder van Esports Club en founder van de eerder dit jaar gelanceerde FIFA-academy Team Gullit. ‘Het werd tijd dat deze slag ook gemaakt wordt op de digitale voetbalvelden. Dit is een mooie eerste stap en laat zien dat wij in Nederland op dit gebied, samen met de Eredivisie, voorop lopen in Europa.’

Marc Rondagh, Business development Manager bij de Eredivisie CV: ‘Voor de gamers is dit een nieuwe manier om hun eigen spel beter te begrijpen en zodoende hun niveau te verbeteren. Als eDivisie proberen we met een uitdagende competitie, slimme samenwerkingen en innovatieve oplossingen onze gamers zo goed mogelijk te ondersteunen om internationaal uit te blinken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in