Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdvoorduidelijkheid.nl als schandplaats voor vage teksten

Wie op om vage gemeentebrieven, ingewikkelde gebruiksaanwijzingen of onbegrijpelijke belastingformulieren stuit, kan deze voortaan insturen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatiebureau Effectief Communiceren nam het initiatief voor de website en wordt daarbij ondersteund door Stichting Lezen & Schrijven, de Taskforce Handicap en Samenleving en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Volgens de initiatiefnemers bereikt zo'n 60% van de teksten in Nederland de doelgroep niet. Vooral de communicatie van overheden en instellingen naar burgers vormt een probleem. Want het taalgebruik is te moeilijk en ingewikkelde dingen worden niet goed genoeg uitgelegd.

related partner content for mobile comes here

De onduidelijkste inzendingen naar maken kans op een Abracadabra-trofee. De prijsuitreiking zal in 2008 plaatsvinden. De website laat ook zien hoe het wél moet. Zo bevat de website richtlijnen, tips en voorbeelden voor duidelijke communicatie. Verder kunnen bedrijven en communicatieprofessionals, die juist hele duidelijke teksten maken, hun teksten inzenden. Zij maken kans op een Duidelijkheidsprijs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in