Overslaan en naar de inhoud gaan

Tabaksgiganten snijden in marketingbudgetten

De drie tabaksgiganten Philip Morris, British American Tobacco en Japan Tobacco hebben onderling beklonken om drastisch te snijden in hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit staat in een geheim rapport dat uitlekte naar de nieuwssite Ad Age Global. De bezuinigingen betreffen zowel print als tv-spots, outdoorreclame, product placement en evenementen. In het rapport staat dat de promotie en distributie van tabak op een redelijke manier moet plaatsvinden. Dat wil zeggen dat de fabrikanten alleen volwassenen en geen jongeren aanspreken. Om die reden adverteren de fabrikanten niet in de buurt van scholen en in bioscopen, zetten zij geen modellen in die eruit zien als jonger dan 25 en wordt in de advertenties geen relatie gelegd tussen roken en succes.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in