Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke stijging bereik apps Facebook Messenger en Netflix

GfK DAM heeft de bereikscijfers van 2015 in kaart gebracht.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De lijst van apps die het sterkst zijn gestegen ten opzichte van 2014 toont de groei van het online opslaan van bestanden via de Google Drive app. Verder stijgt het bereik van YouTube, Facebook Messenger en Netflix behoorlijk.

Verder blijkt uit de infographic (zie hieronder) dat voor iedereen van 13 jaar en ouder het aandeel bezoeken vooral op tablets gestegen is naar 26 procent in december 2015. De groep 13- tot 35-jarigen was voor het grootste deel online (61%) via de smartphone.

related partner content for mobile comes here


Verder zijn de grootste categorieën van websites en apps per platform opgenomen. Hierin zie je goed het verschil in gebruik per device: websites en apps in de categorieën zoekmachines en bank-geldzaken,/verzekeringen worden vooral op de pc/laptop bereikt, terwijl op smartphones vooral sms-en/chatten, sociale media/forums en nieuwssites/apps populair zijn.
Op tablets is er een relatief hoog bereik van online winkelen en het spelen van games.


Maand Top 50
In de Top 50 commerciële merken van december (alle platformen) zijn er in de top-10 geen verschuivingen. Daaronder stijgt het bereik van Google Play, de regionale publieke omroepen en AD.
In de smartphoneranglijst stijgt Facebook Messenger een plek. 

Bron: Online Bereikcijfers DAM   

Lees ook:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in