Overslaan en naar de inhoud gaan

Netwerkplatform Agile Consortium International (ACI) start chapter voor Marcom professionals

“Met dit chapter wil ACI een platform bieden dat bijdraagt aan de totstandkoming van een gedeeld samenwerkingsraamwerk voor IT, Business…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vanmorgen lanceerde Agile Consortium International haar chapter voor Marketing en Communicatie tijdens de opening van het Agile Leadership congres in Brussel. Jeremy Curtin, voorzitter van het chapter en , bracht een kort statement met de visie, missie en eerste activiteiten.

related partner content for mobile comes here

Curtin: &;Met dit chapter bieden we een platform dat bijdraagt aan de totstandkoming van een gedeeld samenwerkingsraamwerk voor IT, Business en Marketing Communicatie, zodat de professionals in deze domeinen een basis hebben om snel en goed vernieuwingen met elkaar te realiseren. En zo uiteindelijk de effectiviteit van consumer engagement verhogen.&;

Curtin benadrukte de noodzaak voor een dergelijk platform door te wijzen op het vluchtige, onzekere, complexe en ambigue karakter van het klimaat waarin organisaties vandaag de dag opereren. &;Om als organisatie je concurrentievoordeel te behouden of zelfs te vergroten, is het zaak dat wat je doet echt op je klanten af te stemmen en daarin soms ook verregaand de samenwerking met ze op te zoeken. Agile technieken en tools bieden daarbij de handvatten die we nodig hebben als Marketing en Communicatie professionals.&;

Zo verklaart ACI ook de oprichting van een chapter specifiek voor deze beroepsgroep. &;Agile vanuit het IT-perspectief is nu vooral bezig met de ontwikkeling van oplossingen voor schaalbaarheidsvraagstukken. Marketing en Communicatie professionals beginnen Agile nu in grotere aantallen te verkennen. Zij doen dit aan de hand van de vragen als: "Kunnen wij de typische Agile tools en technieken ook gebruiken?" En "hoe past dit dan het best in ons vakgebied?” De oprichters van het chapter willen deze verkenning ondersteunen, onder meer door kennisdeling via werkgroepen te organiseren, gezamenlijke events met hogescholen en marktpartijen neer te zetten en de huidige certificeringsmogelijkheden voor Marcom professionals uit te breiden.&;

Oprichters
Het Agile Marcom chapter is opgericht door Jeremy Curtin (Voorzitter/Director of Digital Experience bij Liberty Global), Misha van Hamersveld (Bestuurslid/project manager bij Talmark), Marielle Roozemond (Initiatiefnemer/Agile marcom consultant en docent communicatie aan de Hogeschool Rotterdam), Roald Tichelaar (Bestuurslid/Online business consultant verbonden aan oa SRM en NIMA). Yacht is als eerste bedrijf partner geworden van het Marcom chapter.

In de elfkoppige van ACI zitten vijf Belgen en zes Nederlanders.

Meer over ACI .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in