Overslaan en naar de inhoud gaan

Sikkens investeert meer in marketing

Het verfmerk breidt de distributie uit naar waar de consument zich bevindt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kim Potters, marketing director AkzoNobel Decorative Paints Nederland geeft aan dat Sikkens ‘heeft geluisterd’ naar schilders, retailers, consumenten en medewerkers, wat heeft geleid tot aanscherping van de strategie voor de komende jaren.

Veranderende verfmarkt

De nieuwe strategie is nodig want de verfmarkt is volgens Sikkens aan het veranderen. Zo neemt volgens merktrouw af.

Sikkens meent dat je klanten bindt door dienstverlening en het juiste advies in combinatie met het bieden van kwalitatief goede producten.

Daarnaast wordt verf door de doe-het-zelver wordt steeds vaker in bouwmarkten verkocht (67 procent in 2015 tegenover 58 procent in 2011), weet de consument steeds meer over verf/verven vanwege de te vinden kennis op internet.

De consument kiest telkens weer het kanaal (winkel, online op telefoon of tablet) dat op dat moment bij zijn behoefte past.

Distributie

Eén van die veranderingen is de uitbreiding van het distributienetwerk zodat Sikkens beter beschikbaar voor de consument wordt.

In februari 2016 komt Sikkens met een nieuw product, een kant-en-klaar op kleur gemengd concept: van een buitenlak en grondlak in een uitvoering die speciaal voor de zelfbedieningsconsument van de bouwmarkt is ontwikkeld. 

Potters zegt dat dit nieuwe concept niet zorgt voor een verandering in de distributiestrategie voor het professionele Sikkens-assortiment.

Het verfmerk wil de professionele verkoopkanalen de komende jaren meer ondersteunen met onder andere training en advies ‘zodat zij deze specifieke rol in de verfmarkt kunnen blijven vervullen’.

Daarnaast zet het extra middelen in, zoals een brede mediacampagne, om de naamsbekendheid van het merk verder te vergroten.

foto: Iwan Baan/Sikkens

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in