Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reclamebranche kent groen internet niet'

Drie van de vijf ondervraagde reclamebureaus (62%) hebben nog nooit van groen internet gehoord. Bijna de helft (44%) van de bureaus denkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het internetbedrijf Publer, leverancier van het gelijknamig Content Management Systeem (CMS), onderzocht in week 29 de reclamebranche op haar bekendheid met groen internet. Het bureau deed dat omdat ze vindt dat reclamebureaus van beslissende invloed zijn op de wijze waarop hun klanten op het internet aanwezig zijn.

related partner content for mobile comes here

Ook de houding en het gedrag van reclamebureaus tegenover een groen internet zijn door Publer onderzocht. Een ruime meerderheid van de bureaus vindt dat ofwel de internetgebruiker zelf (26%) ofwel de hostingpartij (28%) verantwoordelijk is voor de CO2-uitstoot door internet. Een minderheid ziet groene websites als slechts een hype.

Publer meldt dat volgens Amerikaans onderzoek de CO2-uitstoot van het internet vorig jaar wereldwijd al gelijk was aan de 2 procent van de luchtvaart. De hoge CO2-uitstoot wordt veroorzaakt door het constant stijgende energieverbruik en de hoeveelheid afval die de ICT-sector produceert.

Het bureau spreekt van een groene website als de server waarop de site draait CO2-neutraal is, dat wil zeggen uit duurzame energiebronnen put of CO2-uitstoot compenseert door de aanplant van bomen. Publer is een van de eerste CMS-leveranciers die al zijn klanten volledig groene websites garandeert.

De enquete werd per e-mail uitgezet onder 1.426 bureaus waarvan er ruim 50 reageerden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in