Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Code Commissie berispt bedrijf SAN-voorzitter

Verschillende keren waarschuwde de Reclame Code Commissie plantenpostorderbedrijf Bakker Hillegom. Nu vindt de instantie het genoeg en…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

CEO van Bakker Hillegom is Paul Geraeds. Hij is ook voorzitter van de SAN.

In een mailing riep Bakker Hillegom op om met spoed deel te nemen aan een actie, waarbij de suggestie wordt gewekt dat de inzender een bankcheque van 10.000 euro en een ‘megapakket’ ontvangt. Ook zou de inzender die het formulier het snelste inzendt een gratis LG LED tv krijgen.  
Maar volgens de Reclame Code Commissie blijkt het ‘gratis megapakket’ in werkelijkheid een zakje vlinderbloemenzaad te zijn en slechts één deelnemer wint de bankcheque van 10.000 euro. Daarnaast blijkt de ‘snelste inzending’ die zou leiden tot het ontvangen van de gratis televisie anders te zijn. Uit de inzenders van de eerste dagen wordt één inzender getrokken die daarmee als winnaar van de televisie wordt aangewezen. 

De Reclame Code Commissie is van oordeel dat Bakker Hillegom in de reclame onjuiste en onduidelijke informatie geeft over de werkelijke inhoud van de actie. De RCC heeft Bakker Hillegom al verschillende keren naar aanleiding van soortgelijke mailings aanbevolen heeft om niet meer op een dergelijke misleidende wijze reclame te maken. Maar omdat de adverteerder er gewoon mee doorgaat, heeft de Commissie besloten de uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in