Overslaan en naar de inhoud gaan

Episerver neemt Optivo over

En voegt hiermee omnichannel campagnemanagement en CI toe aan zijn portfolio.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Episerver levert een platform om digitale content, verkoop- en marketingactiviteiten mee te managen in de cloud.  Optivo levert omnichannel campagnemanagement en customer intelligence.

related partner content for mobile comes here

Door de overname kunnen klanten contextueel relevante klantinteracties opzetten over verschillende kanalen, aldus Episerver. Op die manier weten ze zeker dat de juiste boodschap op de juiste manier en het juiste moment terecht komt bij de juiste klant.

De aankondiging volgt op de overname door Episerver van het bedrijf Peerius, een leverancier van intelligente omnichannel personalisatie in de cloud. De technologie van Optivo moet een aanvulling vormen op Peerius’ voorspellende analysemogelijkheden, op basis van machine learning en real-time besluitvorming.

Wens
De overname betekent volgens Episerver een invulling van de belangrijkste wens van marketeers. In een onderzoek van Forrester gaf 52 procent van de ondervraagde marketeers aan dat het kunnen begrijpen van klantgedrag over verschillende kanalen en platforms heen, dé uitdaging was voor de komende twee jaar. Andere zaken die de respondenten als belangrijk zagen, waren het verbeteren van de klantinteractie, kennisdeling en loyaliteit (38%), het integreren van online en offline interacties (38%), en het herkennen en toewijzen van marketingresultaten over diverse interacties (40%).

Het nieuw overgenomen bedrijf zal verdergaan onder de naam Optivo, an Episerver company, en vormt de basis voor Episerver’s groei in de Duitstalige regio.

Optivo managing directors Dr. Rainer Brosch en Thomas Diezmann blijven aan in hun huidige rollen.

Financiële details werden niet gegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in